dinsdag 28 februari 2017

Twee koufronten op 1 dag

Gelukkig had ik vandaag een flexibele dag gepland, met twee overnachtingen na elkaar op dezelfde plek - La Grenotte vlak bij La Cure.
Verse sneeuw, een soort hagel, onweer als het front overkomt en veel wind.
De top van de Noirmont kreeg dus maar een kort bezoek. Er was trouwens toch geen zicht op de Alpen - heel even het meer van Genève.
Vroeg terug dus. De wind en de natte kou tijdens het onweer waren er teveel aan.
'S avonds in de gite kom ik Nathalie terug tegen. Zij heeft me 4 jaar geleden op een fantastische manier met de winterse Jura laten kennismaken en is hier opnieuw met een wandelgroep. Ik ben blij dat ik haar er voor kan bedanken en krijg een pak insidertips voor morgen. 

Hoefafrduk van een groot beest. Een hert ?
Afdaling van de Noirmont - in de verte la Dôle, het doel voor morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten